Al een aantal jaren bezoek ik ‘Dé Onderwijsdagen’, een meerdaagse die inzicht biedt in ontwikkelingen en trends in onderwijs en ict.
Regelmatig zat ik bij sessies van andere hogescholen. Sessies waarin praktijkvoorbeelden werden aangehaald, good practices van allerlei toepassingen.
Inmiddels ben ik zelf ook best wat toepassingen aan het uitproberen binnen mijn eigen hogeschool. Edmodo is voor mij daarin nog steeds de basis. Via twitter ontdek ik ook steeds meer mensen die op één of andere manier Edmodo (willen gaan) inzetten.
Daarnaast kregen collega Paulien Honkoop en ikzelf positieve reactie op de Edmodo-workshop tijdens de HZ-dag.
Daarom heb ik een voorstel voor een sessie Edmodo tijdens Dé Onderwijsdagen 2012 gedaan, waarin ik zal ingaan op de pilot die oa ikzelf met Edmodo uitvoer, dus in het hoger onderwijs.
Heb je interesse naar die pilot? Ga dan naar de Survey en stem voor de sessie: ‘Edmodo, een community voor je onderwijs’.

Over Riaan Lous

@riaanlous is ecologisch pedagoog en werkt bij HZ University of applied science. Hij is daar onderwijsadviseur en -ondersteuner bij de Delta Academy, Academie voor Technologie & Innovatie en docent aan de pabo.

»

  1. Sjaboe schreef:

    Misschien zinvol om mensen te benaderen die Edmodo in de klas gebruiken?

  2. […] De oproep aan onderwijsinstellingen om zelf ideeën, project- of praktijktoepassingen tijdens Dé Onderwijsdagen 2012 te presenteren, leverde maar liefst 33 voorstellen op, waaronder die van u. […]

Geef een reactie

